Witam !
Wczoraj w pierszej części zajęć rozmawialiśmy o charakterystyce Świąt Wielkanocnych oraz skąd się wzięła tradycja palm wielkanocnych w Polsce. Na czym polega konkurs na najwyższą palmę i jakie mamy rodzaje palm w róznych regionach Polski.
Bardzo dziękuję za przyniesione materiały, mieliśmy trochę mało czasu , więc tym bardziej cieszę się,że większość przyniosła gotowe już kwiatki, gdyż wykonanie ich to dość czasochłonny proces.
Palmy wyszły okazale😊
---------------------
zadanie domowe
1) przeczytać Akademię Pana Kleksa
2)w zeszycie opisz bohaterów książki:
-Ambroży Kleks (cechy osobowości i wygląd- można narysować i opisać rysunek)
lub w formie opisu:
np.
"Jest on mężczyzną w średnim wieku, choć w rzeczywistości jest młodszy o dwadzieścia lat od Adasia Niezgódki. Jest średniego wzrostu i nie wiadomo, czy jest gruby, czy też chudy, ponieważ zawsze ma na sobie za duże ubrania. Ubiera się w szerokie spodnie, obszerny i długi surdut koloru bordowego bądź czekoladowego, cytrynową kamizelkę zapinaną na szklane guziki oraz sztywny i bardzo wysoki kołnierzyk....."
"Pan Kleks słynie ze swego roztargnienia i każdego ranka zapomina o tym, co wydarzyło się poprzedniego dnia. Pamięć odzyskuje dzięki magicznemu napojowi..."
-Adaś Niezgódka
np.
"Główny bohater powieści, dwunastoletni, rudy i niezwykle sympatyczny chłopiec...."
pytania pomocnicze:
-informacja wstępna (kto to jest? czym się zajmuje?wiek)
-wygląd (jak wygląda? wlosy, oczy, ubranie, wzrost itd.)
-zachowanie (jak się zachowuje ? spokojny, roztargniony,wesoły ,smutny, złośliwy..)
oraz ogólne informacje nt. pozostałych bohaterów- kim byli ? czy były to osoby pozytywne czy negatywne? (2 -3 zdania)
Szpak Mateusz
Golarz Filip
inni uczniowie (bohater zbiorowy)- np. wiek , imiona,płeć
Alojzy i Anatol.
Warto podczas czytania zaznaczać sobie fragmenty z opisem bohaterów a nastepnie wykorzystać je w zadaniu domowym.
________________________________
Radosnych świąt!
pozdrawiam p. Kasia